The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 8 maj 2011

Lyckad Helg

I lördags var det då dags för Championatet i Åstorp där jag skulle visa 5 hästar. Mina 2 avelshingstar, Elegido och Albatros, och mina uppfödningar, Malaga som är 3 år, Maestro som är en 2 års hingst och Elegancia som är ett 2 års sto som jag sålde som föl. Dagen började kl 04.15 ( det började ju egentligen på fredagen, då jag skulle köra upp 3 av dem till uppstallningen. Hade ju inte tillgång till stallet förrän 17 så det blev riktig sen kväll.) Elegido skulle åka med upp på lördagmorgonen. Åkte så jag var där kl 07.15 och det var bara att börja putsa på hästarna. Bedömningarna började kl 9. Unghästar upp till 3 år visas endast för hand. i skritt och trav och uppställda, Domaren kommer givetvis från Spanien. och resultaten är officiella och är dessutom direkt kval till Spaniens största Championat i Sevilla i November, ( dit jag brukar åka och titta)
Elegancia var förs ut. Hon vann sin klass . Nästa var Malaga, som också vann sin klass. Sedan skulle 1- orna från alla ungsto klasser tävla om Championtiteln och reservchampiontiteln. Och Malaga vann och Elegancia blev reservChampion.
Nästa ut var Maestro, och jag förväntade mig verkligen inte att han skulle få pris, för det hade ju varit overkligt, Men när speakern, som var min man Lars, meddelade resultatet att Maestro vann klassen så kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. FANTASISKT!. Han blev då även Champion av unghingstarna. Sedan skulle de som hade bästa gångarter i varje klass, både hingstar och ston, tävla om bästa gångarter, så hade jag fullt upp , jag skulle ju springa med 4 hästar och tävla mot mig själv i denna åtråvärda titel. Och vann gjorde Malaga.
Sedan fick jag ett andrum på 30 minuter, då det var dags för de andra 2 hingstarna. Jag hade hjälp av fantastiska vänner, De 2 gick ju i samma klass. Det slutade med att Albatros blev 2:a i klassen, där som vanligt Delfinus- som jag ev tänkt använda på Vara iår- Så det resultatet var ju inte oväntat. Elegido kom 4:a han skiljer sig ganska mycket mot de 2 i täten genom att han är en mkt ädlare typ, och till utställning är inte det det bästa. Jag var mycket nöjd med framförallt Albatros ridprov,
Jag kommer att få bilder ikväll av min inackordering Inger som var mig behjälplig hela dagen från kl 8 och dessutom hann och orkade fota en del. TACK Inger.
Ett stort Tack till Lone, Jessika och Annelie som också hjälpte mig under dagen
Så jag återkommer senare

6 kommentarer:

  1. Stort Grattis Annica till alla fina resultat!!
    Så jätteroligt! Du är verkligen värd all framgång! Blir spännande att se bilder. Toppen med alla duktiga medhjälpare oxå! Kram från oss

    SvaraRadera
  2. JÄTTEGRATTIS! VILKA RESULTAT!
    Klappa på hästarna från mig!

    SvaraRadera
  3. Grattis! Så roligt att det gick bra för alla hästarna.

    SvaraRadera
  4. Vilket underbart resultat Annica!!! Stort GRATTIS!!
    Ser verkligen fram emot att få se bilder sen.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  5. Tack allihop för Gratulationerna

    SvaraRadera