The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 1 maj 2011

En bra söndag!

Idag var den stora dagen när hovslagaren skulle komma, alltså en annan . Han kom redan 9.30 så nu kan jag rida:)
Hann göra stallet medans jag väntade på att Monika från Marengos skulle komma o hjälpa mig färgbestämma valparna.
Alla valparna blir mörka, och kommer troligen registreras som Grå. De kommer ha skiftningar mellan svart , grå och brun, tex som hos Farfar Ivan Sisdits .
Ivan Sisdits
Någon av dem kommer bli mer svart men för säkerhetsskull reggar jag nog alla som grå
Nu ska jag ut och Rida.
Ha en bra söndag eftermiddag

2 kommentarer:

  1. Farfar hade härlig färg på det kortet. Man ser hur det skiftar i brunt. Toppen att Monika kunde hjälpa dig.
    Nu blir det spännande sen att se på SKKs sida vilka namn du valt. ;)

    Skönt det löste sig med annan hovslagare med.

    SvaraRadera
  2. Oj en sån´stilig kille, och vilken underbar färg! Såg på valpbilderna att dom också skiftade i brunt. Hade ju varit så fint ihop med en kolafärgad Mille. Men han är nog inte beredd att dela mattes kärlek till honom ännu. ;)Ni valpköpare har verkligen något att se fram emot! Kan inte tänka mig någon bättre hund. Våran Mille(Indiano)från Tanas kull ett, är helt underbar!

    SvaraRadera