The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 23 maj 2010


Igår var det upp tidigt för att åka på hundutställning. Det var bara Ozzy som skulle med så jag skulle hämta honom 06.40. Här hemma såg det ut som det skulle bli en strålande dag. När jag kom till utställningen visade det sig att det hade ösregnat i 2 dagar där så gräsområdet var fullständigt blött. Så där gick jag med mina nya tygskor. De såg inte nya ut när jag åkte hem genomblöt!
Ozzy skötte sig hyfsat i ringen, det hade nog hjälpt att jag tränat veckan innan. Det var bara 3 Gos med och den ena var brorsan Milton. Han gick ju nu i Championklass. han blev naturligtvis BIR. Ozzy gick det tyvärr inte så bra för så något efterlängtat cert blev det inte. Jag visste innan att domaren är mkt noggrann så jag var beredd, för Ozzy måste stärkas mer och musklas och det var precis vad hon sa. Väl hemma var det otroligt väder så det blev en skön dag.
Det kom en beteshäst på eftermiddagen som även ska stå uppstallad här sedan. Hon går nu med stona.
Lite krasslig är jag tyvärr, jag har fått det som min dotter hade förra veckan, så jag går på halvfart, jag som aldrig är sjuk annars.
Igår var Ostentosa brunstig så om hon är det idag igen ska hon betäckas med Albatros.





7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar