The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 17 maj 2010

Några stressiga dagar är nu förbi

Pust, efter att i ett antal dagar putsat, fejat och lagat mat inför makens 50 årsdag, som var igår, kan jag äntligen sätta mig ner ett tag.
Någon ridning har det inte blivit, förutom på Brillante som ju Jennifer rider på. Han rids nu ut, och hoppar eller går dessutom genom vattendiken och stock o sten.
Har fått fina bilder på Hot Pot´s San Ramon , som kallas Razz, och även på H.P´s La Rossa som kallas Rossie. H. P´s Indiano , Milton har också skickat kort.
Sen har La Gloria debuterat på utställning med strålande resultat. Hon blev BIS valp 4-6 månader, av alla raser de var c:a 20 st i BIS finalen och en domare som kunde rasen GOS
Tyvärr har jag inte fått något bra kort än så det jag sätter in här är egentligen inte mycket att se. Hoppas jag får fler snart.
Själv har jag anmält Donna till inoff. utställning på Bosjökloster 5 Juni.Där blev hennes mamma BIS 2:a när hon var valp.

SV UCH "MILTON`med stolt matte Linn

Rossie i sin fina nya bädd


Fina Razz

Här är Gloria med matte Britt på väg in till BIS finalen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar