The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 3 maj 2010

Händelserik helg




Oj vad tiden går fort, har haft mycket de sista dagarna, så bloggningen har inte hunnits med, så här kommer en sammanfattning.
Min sista valp La barrosa ska nu få en ny familj. Hon åker på fredag.
Brillante travas själv runt ridbanan.
Maken åkte till Badminton horsetrials i lördagsmorse. Så jag fick lite hjälp av ett par norskor på lördagen.
Hästarna kan gå ute länge på kvällen nu, Vara visade att hon ville in så jag höll extra koll på henne ( som ju ska föla).
Vid natt fodringen visade hon lite oro, så det blev till att vaka.Och reultatet av första nattens vakning blev ett underbart stoföl. Detta är ju en korsning som skulle kunna bli den ultimata dressyrhästen, så är det ngn som är sugen på denna dam , hör av er. Pappan är den kända
OKEANOS 1097 som Jan Brink har.


På söndagen var jag och en väninna och hälsade på på Övrarps Stuteri för att ta en närmare titt på deras hingst Inco de JC som jag sett på hingstvisningen. Men då såg man honom bara riden och jag ville se mer. Och jag blev inte beviken. Kolla in bilderna. Tanken är att jag måste ha en hingst till Malaga nästa år. Och jag antar att Elegido är såld då, så jag måste söka efter en annan hingst till henne (Albatros är ju pappa så han kan jag ju inte ta). Inco påminner en del om Albatros. Dessutom är har Malaga och Inco lite samma stam med bl.a den gula genen. Mycket intressant då ju Malagas mor har gett fux innan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar