The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 18 maj 2010

Härligt väder.


Dagen började mulet, men sen sprack det upp så vi fick en fantastiskt varm dag.
Brillante fick gå tur i skogen utan mig som stöd . Det gick utmärkt, om han blir fundersam på något han ser så tittar han bara lite och sedan går han förbi, t.ex jakttorn med flaxande grön presenning, som många av de äldre hästarna tycker är läskigt, det gick han förbi utan problem. Nu kan jag med gott samvete skicka hem honom till sitt nya hem nästa vecka.
Hade besök av valpspekulanter, nu har jag ju inga egna valpar längre till salu, men Ozzy ska ju bli pappa så vi åkte och hälsade på honom för de har tingat en tik hos kennel Heslaby Där ju tiken Bonnie bor som Ozzy har parat. . Dom blev nog förtjusta i både honom och hans mamma Tana.
Tog lite kort på Maestro när han busar lite med ponnyn Herkules.
Brillante



Maestro o Herkules

1 kommentar:

  1. Ja nu längtar Brillantes nya matte verkligen efter honom. Jag blir väldigt stolt över att han är så duktig. Sen blir man ju något ridsugen också.
    Kram Malin

    SvaraRadera