The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 21 oktober 2011


Oj då en hel vecka har gått sedan sist. Jag har jobbat lite med Ecijano med en gjord på, så snart kommer sadeln upp på ryggen också. I tisdags tog vi in alla hästar från "betet". Det var verkligen rätt dag, regnet öste ner och det var härligt att höra stallet fullt med hästar som mumsar på hö. Vi har för tillfället alla boxar utom en som är använda. men Lars ska snabbt sälja ett par av sina, så jag kan annonsera om fler inackorderingar. Jag ska göra en sälj-drive på Penny Lane nu också tänkte jag.
Jag har beslutat att skjuta upp min fot-operation till i vår, när hästarna gått ut på bete och Vara har fölat. det känns för svårt att mitt i vintern vara konvalescent och dessutom inte kunna ha annat än sandaler på sig. Så nu satsar jag på att få Ecijano och ev Malaga inridna i höst/vinter.
Jag har nu även fått en mycket duktig stallhjälp som bor i våran by. Så nu känns det bra inför vintern.
Här är några bilder igen på Penny, som alltså är till salu. Mer info finns på min hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar