The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 16 oktober 2011


I fredags bar det iväg med bil och släp för att leverera Elegido till sitt nya hem, Sparreholm Slott. Resan gick genom ett vackert höstlandskap och vi anlände kl 18. Elegido var hur lugn som helst och hälsade lite på sin granne och började sedan mumsa i sig hö. Han trivdes direkt.
Nästa dag var det sadelprovning och snack med stallpersonalen på morgonen. och på e.m tittade vi lite på en kurs som hölls av portugisen Pedro Torres. Det var mycket intressant och lärorikt. Efter det var det ridning av Elegido. På söndagen blev det uteritt och det gick också bra. Elegido trivs som fisken i vattnet;)
Nu är jag hemkommen, och imorgon börjar allvaret med unghästarna. planerar att ta hem Maestro på tisdag.








3 kommentarer:

  1. Oj han kommer må som han förtjänar, som en prins! Lyckliga Elegido!

    Kram
    /Elli

    SvaraRadera
  2. Ja, Elli, han mår verkligen som han förtjänar:)

    SvaraRadera
  3. Er så glad på Elegido's vejne, han fortjener virkelig dette fine liv, det er han värd!
    Lykke til Elegido, kommer at sagne dig i staldet!

    SvaraRadera