The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 9 oktober 2011

Ny fantastisk hingst till Skåne.

Idag har en ny fantastisk 2 års-hingst kommit till Sverige och till Hästhagens Gård. Min väninna Lone har köpt en häst med fantastisk stam , utseende storlek och färg. Jag har fått den äran att hjälpa henne med den första träningen, då den inte är så mycket hanterad ännu.
Hingsten är uppfödd av samma uppfödare som till Fuego de Cardenas, nämligen JOAQUIN MARQUES GONZALES, ja för ni vet väl att det inte är Cardenas som har fött upp Fuego, . Denna fantastiska unghäst är köpt direkt från uppfödaren och han är en drömhäst. Han har UTRERANO VII både på moder o faderns sida. Hans namn är QUECO SYM. Bilderna här säger väl allt.
Den som med ljus o lykta letat efter drömhästen till Lone är Helen Nilsson som har Caballos Casares i södra Spanien



8 kommentarer:

  1. Vilken snygging! Är han fux eller palomino/isabell?

    SvaraRadera
  2. ja visst är han läcker. Han är fux

    SvaraRadera
  3. Hej Annica. Glöm inte skriva vem som har förmedlat denna goding!!!

    SvaraRadera
  4. Annica, 1000 tak for denne fantastiske presentation af Queco og for at du vil hjälpe til i den förste tid! og naturligvis et stort stort tak til Helen som endnu en gang fandt en drömme hest til mig (for nögagtig 2 år siden ankom Vistoso XXIV også formidlet af Helen)

    SvaraRadera
  5. Javisst , det kommer Helen. Gjorde bara en snabbuppdatering imorse.

    SvaraRadera
  6. väldigt vacker häst,undrar hur mycket det kostar att importera en häst från spanien, tex från den helena ni fick hästen ifrån, tacksam för svar, ps.bra hemsida oxå.ds

    SvaraRadera
  7. Hej Malin. Du är välkommen att kontakta mig via mail eller telefon om du undrar något. Priserna på hästar i Spanien varierar kraftigt,beroende på kvalitet. Resan hem går på mellan 10000- 15000 kr. så får man ju lägga på kostnader för besiktning.

    SvaraRadera