The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 23 oktober 2011

Det har varit en helg som har varit ganska händelserik. Lördagen var det upp tidigt för att göra stallet. Hade hjälp av Martina som tur var. Kl 11 bar det iväg till Hässleholm för en liten inofficiell utställning. Det var väldigt trångt, och Fina tyckte det var lite jobbigt. Hon skötte sig rätt bra i ringen dock. Domaren har nog aldrigt sett en Gos eller ens läst på innan han dömde. Inte koll av sporrar tex. Hon blev förståss BIR eftersom vi var den enda GOSEN.
På kvällen var det middag hos svärföräldrarna, eftersom de ska åka till Sydney i 14 dgr. I dag söndag hade jag besök av en som ev vill stå inackorderad, en mycket trevlig familj, vi får se hur det blir . Får iallafall en ny inackordering imorgon, en Islands häst.
Efter det kom Lone för att pyssla om sin fina Queco.

Det blev lite fotografering, bilderna får ni se en annan dag, när jag fått dom skickade till mig. Sedan var det sedvanlig fika. Vi mätte Ecijano idag och han är nu 1.62 cm. Perfekt, han kommer sluta på 165 cm troligen när han är färdig. Maestro mättes till 1.56, han är ju bara 2 år.

Han kommer nog bli omkring 160- 162cm alldeles lagom. Jag vill inte ha jättehästar på uppåt 1.70 , tycker det blir för stort.
Fick rapport från Annika som äger Armas velero. Det går jättebra och de trivs ihop. Och han har fått en hagkompis. Tänk vad skönt om alla hingstar som iinte ska verka i avel, fick bli kastrerade och leva ett lugnt bekymmersfritt hästliv, precis som Velero
:



Imorgon är det vardag igen, och då ska det jobbas med hästarna. Malaga ska bantas så hon ska få vara ifrån sin stoflock ett tag och bara gå i paddoc utan gräs. Det går inte att lägga sadel på henne så tjock som hon är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar