The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 2 oktober 2011


I helgen var det utställning igen. Hässleholm denna gång. 3 Gos anmälda och det var 3 från min senaste kull. BIR med HP gick till Hot Pot´s Bambina ( Vilja) Bt 2 och HP blev min Hot Pot´s Elfina ( Fina), och Bt 3:a blev Hot Pot´s Dama de Honor (Rioja). Ingrid o Bill som har Rioja, har ju även Donna, som var med som sällskap. Efter bedömningen fick alla 4 leka, och det var full rulle. Domare var en ny bekantskap, Ylva Fritzdorf. Hon var mycket trevlig, och intresserade sig verkligen för rasen, som hon inte dömt förut. Och hon berömde alla 3 för bla deras fantastiska temperament och var förtjust i deras uttrycksfulla huvuden.
Vi har haft Garagestädning i helgen, och det blev ett lass till tippen, lyckades även sälja några element på blocket.
Egentligen blev badrummet klart i förra veckan, men så upptäckte vi att det rören under handfatet inte riktigt är täta och toan ville inte spola, så de kommer på måndag igen.
Vädret är ju underbart nu, tycker den senaste veckan har bjudit på skönare väder än sommaren har gjort. Det är så vackert nu med höstfärgerna. Jag brukar rida i bokskogen, och det är läckert den här årstiden.
Imorgon ska jag iväg med trailern på service och besiktning.
Tänkte ta med Fina in till Eslöv och miljöträna imorgon, när jag väntar på att Ebba ska dansa.
Här kommer en bildbomb


Vilja och Rioja

Rioja

Rioja och matte väntar


kan det finnas ngt gott i väskan måntro...

Fina springer fint

Fina o Donna





4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder!!
    Stort GRATTIS till det fina resultatet för din uppfödning!

    SvaraRadera
  2. Grattis till finfint resultat i helgen!
    Ser ut som alla hundarna hade riktigt kul :-) Roligt få se bild på Donna, hu så lik hon är brorsan Razz.
    Lycka till på nästa utställning!!!

    SvaraRadera
  3. Ja visst är de lika, syskonen Donna o Razz

    SvaraRadera