The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 24 april 2010

Jennifer har varit här varje dag nu och ridit Brillante, fast igår fick han vila. Han är lugn och trygg. Jennifer är en mkt duktig unghästutbildare som bor i Flyinge. Som ni ser på bilden från förra inlägget, så är hon lång, 1.70, så Brillante ser ganska liten ut på bild när hon sitter på.
Ännu jobbar vi bara i skritt på lina, och befäster viktiga hjälper som att styra och göra halt och gå framåt för hjälperna. Vi gör framsteg varje dag, och jag tycker det är bättre att få hästen att förstå dessa saker innan man går vidare med att släppa och rida själv. Ofta får man ett bakslag om man går för fort framåt. Tycker också det är skönt att ha travat i linan innan man släpper, så det inte blir en överraskning när den är lös. Allt för att skapa trygghet.
Idag är jag ensam i stallet för danskgänget har åkt på fälttävlan i Plönninge. Sen åker de hem till danmark.
Så sedan har vi 4 boxar lediga, och hoppas på att få inackorderingar.
Imorgon är det Gos- dag i Hörby. Det ska bli kul att träffa likasinnade, jag tar naturligtvis med Tana och de 2 valparna ,Rosa och Donna. Rosa är ju fortfarande till salu, kansk man kan få napp där. Ska fota en massa som jag lägger ut här sedan.
Och idag hoppas jag att min dotter kan tänkas hjälpa mig att filma när jag rider och tömkör. I såfall kommer det ut på denna sida inom ett par dgr,
Nu ska jag ut o mocka 13 boxar!!!!!!

3 kommentarer:

  1. Hallå
    Mocka 13 boxar...bra styrketräning! ;)
    Vi ses i morgon.
    Linn och Mille

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Vi vill se många fina bilder från Gos-träffen eftersom vi inte kan vara med :-( så får vi nöja oss med bilderna...
    Kramar
    Majzan å Razz

    SvaraRadera
  3. Jag vill med se en massa bilder från gosträffen. Kanske kan du samverka med Krister och skriva ett litet reportage till hemsidan?

    SvaraRadera