The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 9 april 2010

Igår jobbade jag med Brillante igen. Satte nu stigbyglar på och lät dem hänga ner och dingla på sidorna. Han brydde sig inte. Helt lugn så idag bestämde jag mig för att prova tömkörning. Han har fotfarande bara kapson på , men han lydde perfekt, och brydde sig inte om linorna och kunde vända och stanna. Så detta ser lovande ut, snart sitter vi nog på honom.
Idag ringde det ytterligare en som ville köpa Brillante, jag hade glömt ta bort annonsen.
Malin fick igår rida Elegido igen och det gick jättebra.
Idag bestämde jag mig för att rida ut och skritta en tur, det har vi ju inte gjort på ett par månader. Men han var hur snäll som helst och verkade mycket nöjd efteråt. Tänk om någon, som söker häst, kan förstå vilken härlig häst detta är och komma och prova honom. Han är ju till salu.
Albatros får vänta tills vi får hit hovslagaren på måndag, ja vi har hittat en annan som kommer, äntligen.
Idag är det sista dagen praoeleven Malin är här så jag ska köra henne till Lund för att hon ska åka tåg hem till Vetlanda. Får väl passa på att göra ärenden då också.
Sen ikväll blir det fredagsmys och lite tv- tittande. Måste se Så ska det låta och solsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar