The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 23 juni 2011

Så har det gått en vecka sedan sista bloggandet.
Det har inte hänt så väldigt mycket sedan sist. men en viktig grej är att Vara är dräktig och ska nästa år få Elegidos sista föl. Elegido är nämligen kastrerad. Det gjordes igår, så det är alldeles färskt. Han mår bra. Han såg olycklig ut när jag hämtade honom, undrar om han visste vad som hänt, men väl hemma i sin box så var han glad igen och mumsade på sitt hö. Han är ju så himla cool. Fast han nu inte får gå i hage på ett tag utan bara ledas, så är han jättelugn.
Imorgon är det ju midsommarafton. Lars är fortfarande ute och reser på tävlingar med sina elever. Nu är det Polen, förra helgen var det Lumülen. Han kommer förhoppningsvis hem på söndag, för nu,,,äntligen är det dags för mig att åka på semester. På måndag morgon i gryningen går flyget till Malaga, och min destination är Estepona, tillsammans med mina föräldrar. de ska bli härligt. Jag är borta 8 dgr, Jag har inte tillgång till dator där så det blir ett stort glapp igen mellan bloggandet.
Nu önskar jag alla en Glad Midsommar!

4 kommentarer:

  1. Vi önskar dig en trevlig midsommar och en skön semester!
    Zorro, Bengt o Christina

    SvaraRadera
  2. Oj, finns det fler än jag som har sena vanor. Tack Christina o Bengt, ja jag ska njuta, och försöka att inte bränna mig, här hemma har man ju inte kunnat "grunda" solbrännan

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en trevlig midsommar och semester.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Halloj
    Men var det inte nästa måndag du skulle iväg?
    Har vart hos Jenny idag och fixat Milles frilla. Blev jättebra! Träffade en Bearded uppfödare som lev hundmat till Jennys butik. Han bara älskade Mille! Sådan mor sådan son!

    Ha det så jätteskönt i solen! Kram från oss 3!

    SvaraRadera