The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 15 juni 2011



Oj oj, jag har haft fullt upp, så har inte hunnit blogga:(
10 juni var det skolavlutning, fint väder för en gång skull. Jag var med på Ebbas , man kan ju inte dela sig i 3 delar, Lars var inte hemma, så, så fick det bli.






På lördagen åkte den näst sista valpen hem, och på måndagen åkte sista. Så nu finns det bara lilla Elfina kvar. Hon är hur mysig som helst. de har varit en fantastiskt lätt kull. Mycket trevliga öppna och totalt orädda. jag hoppas att alla ni som har en underbar Hot Potsare hemma nu kommer att få många härliga år tillsammans. jag är jättenöjd med denna parningen med en hane som var oprövad. Hoppas det håller hela vägen och att det blir friska och sunda valpar
jag har haft den äran att få skicka vidare valpköpare till andra uppfödare, som velat ha valpar från mig, men jag har ju inga kvar ju.

Är det ngn som ser mig???????


Tycker du om mig lite??????


SÖT!!!!!!!!!!!


Ska vi leka



Nehe, jag får väl leka själv, då!!!!!!!!!!!!!!

jag har satt igång Elegido, som sprudlar av energi. Jag hoppas ju fortfarande att jag ska hitta den perfekta köparen till honom. De flesta som ringer och söker häst vill ju tyvärr bara ha valacker, så man kanske måste börja fundera på om det kanske ska bli kastration. Det är ju viktigare att hästen får ett bra hem , kanske då som valack, än att absolut ha den som hingst, som ingen kan köpa. Vi får se hur det blir.

5 kommentarer:

  1. God morgon, helt fantastiske billeder på barn som dyr, lille Fina er underbar, bliver spändende at fölge hende....en super kul! kh

    SvaraRadera
  2. Hej Annica

    Roligt att läsa att du är nöjd med din senaste parning. Det blev verkligen underbara valpar. Jag träffade Drago som hastigast när Eclipse gjorde MH-testet för några år sedan och tyckte han var superfin. Lugnet själv om man jämför med mitt energiknippe. Önskar dina valpköpare lycka till! Blir spännande att följa Elfina.

    Hälsningar
    Jana

    SvaraRadera
  3. Härlig läsning om din senaste kull. Blir kul att följa lilla Elfina (och de andra) i framtiden.

    Och vilken söt dotter du har! Och klänningen var bedårande. Precis den ultimata skolavslutningsklänningen i mina ögon - somrig så det förslår.

    Kram Lisa

    SvaraRadera
  4. De har du alldeles rätt i!
    DD är sen tisdags seminerad. De blev Camaro M!
    Så om 16 dagar ska vi kolla henne igen!

    Häsa barnen o alla djuren
    Kram
    / Elli

    SvaraRadera
  5. Härligt Elli. jag kände det på mig. DD blir en underbar mor.

    SvaraRadera