The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

fredag 3 juni 2011

FRUKTANSVÄR HÄNDELSE!


Igår kom vår underbara katt Bella in i uterummet blodig om benet. Hon låg ner när jag såg henne, och gick och hämtade bomull att tvätta med. När jag lyfter upp henne ser jag att benet hänger rakt ner, brutet. Ringer till Lundabygdens djursjukhus, där de frågar" hur ser du att det är brutet" . Åker i ilfart, istället till Malmö djursjukhus. Där blev jag väl bemött.
Veterinären såg direkt att benet var v, helt av, allt , senor och ben . Benet gick inte att laga, Där stog jag ensam för att besluta om AMPUTERA eller AVLIVA. FRUKTANSVÄRT!!!!!!!!!!!
Fick ringa många jobbiga samtal till närstående, Lars i Tyskland bl.a och vi kom fram till att ett liv för Bella med 3 ben, var inget alternativ.
Så nu är hon död, hon blev endast 5 år.
Jag har haft 3 katter i mitt liv, som stått mig så nära, ska jag någonsin hitta en till?

i onsdags åkte iallafall 4 valpar till nya hem. Jag önskar er all lycka med de små liven, ta väl hand om dem.
Nu ska jag försöka genomlida denna dag utan att gråta hela tiden

4 kommentarer:

  1. Åh Annica så fruktansvärt. Vi som pratade om hur underbar Bella var när vi besökte dig.
    Förstår vilket svårt beslut det var och vilken enorm sorg.
    Jag tänker på dig. Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Usch vad jag lider med er hela familjen. Massor av tröstekramar!!
    Lisa, Qvittra & Shakiro

    SvaraRadera
  3. Fy, vilken fruktansvärd händelse och beslut. Förstår hur du känner o lider med dig. Vet själv hur det är...
    Kram på dig i bedrövelsen

    SvaraRadera
  4. Kramar till dej å hela familjen!

    SvaraRadera