The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

lördag 10 september 2011

Så har denna veckan gått utan att jag bloggat, ber om ursäkt. I veckan har det blivit arbete med hästarna i ridhuset, för vädret har varit allt annat än bra, åtminstone fram till igår. Alla 3 Elegido Vistoso o Velero ) har fått jobba över cavaletti en del, det är mycket nyttigt, och de borde fler " dressyrryttare" göra för att få variation och uppmärksamhet på hästarna.
Nu har Vistoso åkt hem till Lone, och Velero kastrerades i onsdags. så nu är bara Elegido igång. och nu är det dags att presentera min nya hingst som jag hoppas få glädje av framöver, både avelsmässigt och ridmässigt. Jag kommer , så fort jag får hem tidningen, dela med mig av en 4 sidig artikel som publiserats i tidningen Trofeo Caballo i september om Albatros i Spanien, där det inte sparas på lovorden om hans värde som avelshingst.
Men nu är det dags....... Får jag presentera.......
ECIJANO XXXIX
Han är 3 år och är uppfödd av Yeguada Muela Ayala
hans far Calimo 4 är e: Poderoso VI som är CALIFICADO och uppfödd av Pallares. Poderosos far är Bienvenido III som också är CALIFICADO och uppfödd av Pallares. På moderns sida, Ecijana XIX hittar man bl.a uppfödare som Yeguada Militar, Yeguada Tres Cotos , och Granda (VIBORO III som finns i Varas och Malagas stamtavla) Malaga synkar hans stamtavla även med Recelosa IV och Cortesano som båda kommer från Pallares
Klicka här för stamtavla
Ecijano är nu c:a 1.64 hög och är en mycket tilltalande PRE hingst. Han är långtifrån färdigutvecklad då han fortfarande växer. Han har ett mycket trevligt temperament. Vi kommer att rida in honom under vintern, men tar det lite lugnt än så länge. Första målet är att avelsvärdera honom i vår.
några av bilderna är från tidigt i vintras i Spanien men där kan ni ju se rörelserna iallafall.






7 kommentarer:

  1. Hola Amiga, 1000 tak for at du tog så vel hånd om Vistoso under min semester. Grattis til denne unghingst, et rigitg hingst emne...
    Han har det hele og lidt til...temperament, rörelser og naturligvis super snyg!
    Serfrem imod at läse artiklen om super hesten Albatros, helt utroligt, at han er kommet i en spansk tidning, det tror jeg ikke, at der er mange som kan göre ham efter.
    Kul at du har både Malaga og Maestro efter Albatros, synd at der ikke var andre, som kunne se hans kvalitet i tide. kh Lone

    SvaraRadera
  2. Tack Lone. Det var bara trevligt att ha Vistoso här, han är ju så okomplicerad och trevlig. ja det är kul med Albatros, sen kan man ju kanske köpa Semin framöver;)

    SvaraRadera
  3. Grattis. Ecijano ser jättefin ut. Det blir spännande att se hur han kommer att utvecklas.

    SvaraRadera
  4. Han ser jätte fin ut:) Grattis Annica:)

    SvaraRadera
  5. Tack för dom orden, Marianne och Cina:)

    SvaraRadera
  6. Fin och Söt pålle! Tänkte hälsa från Bailarina F som är en fantastikst trevlig ridhäst så här långt. Synd att hon inte kan få några helsyskon! Hon är omkomplicerad, har fin balans, går på tygeln av sig själv och är alldeles lagom pigg och känslig. Jag rider mest ut. Hon går glatt först utan att vara tittig och jag kan rida henne i alla gångarter utan problem! Hon har varit så lätt hittills att jag börjar undra när/om hon tänker testa mig...

    SvaraRadera
  7. vd kul att höra ifrån dig, Ingrid, och att du är så nöjd med Bailarina. Verkar som hon påminner om sin far att rida.

    SvaraRadera