The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 18 september 2011

Framgångar i Strömsholm

Nu i helgen har det Svenska championatet för Pura Raza Española hållits i Strömsholm. Det är första gången på länge som inte jag har deltagit. Men jag är så glad för en av mina avkommor har varit där, Elegancia F, som är 2 år och u: Ostentosa XV och e: Elegido CXX. Jag visade ju henne åt ägarna i våras där det gick så fantastiskt bra för alla mina unghästar, och där Elegancia blev Reserv ungsto Champion. Och nu i Strömsholm gick det lika bra och det var Annelies dotter julia som visade. Stort Grattis till Reserv Champion titeln SUB CAMPEONA JOVEN DEL CONCURSO . Jag hoppas få bilder när de kommit hem, och så länge får ni hålla tillgodo med mina gamla kort.
I lördags var det dags för fina Armas Velero att åka till sin nya ägare i Falun. Har fått rapporter om att allt gick bra och han sköter sig utmärkt .

3 kommentarer:

  1. Stort grattis til kanon flot prestation af Elegancia på Strömsholm.
    Til Veleros nye äger, grattis du har fået en kanon häst, var det ikke for mine lange ben, så havde jeg köbt ham ved förste möde. Gläder mig over en fin tur i skoven med Velero og Elegido for nogle uger side.

    SvaraRadera
  2. Stort Grattis till "Lilla" syster!
    från Brillantes Matte!

    SvaraRadera
  3. Grattis!! Julia visade henne superfint!!!

    SvaraRadera