The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 26 januari 2012


Igår tog jag några foton på mina ston, som jag ska sälja. Det blev hagbilder. Kom sen på att jag ju inte har friserat Malaga, så jag får väl göra det o ta nya. Men så länge får ni hålla tillgodo med dessa.

Malaga F, 4 år



penny Lane 2 år




idag är det 3:e dagen som Ecijano jobbas. Det blev tömkörning ut på vägen och förbi mina ston, och förbi grannens, och även att passera en bil gick utmärkt. Han bryr sig inte, är bara så snäll. Sedan satt Wayne upp utomhus, och Ecijano bryr sig inte om det heller, så snart har jag en ridhäst :) Bilder på det har jag också, ni får dock ha överseende med att Wayne rider utan hjälm, det har han alltid gjort och det går inte att påverka. men han trillar aldrig av. Han är nog den bästa inridaren vi har i Sverige tror jag.







4 kommentarer:

  1. Fina hästar! Den första bilden på Malaga är jättebra. Hon ser väldigt fin ut. Den där Wayne kan du få skicka upp till mig. Jag har några stycken som behöver ridas in.

    SvaraRadera
  2. Tack Marianne, ja malaga är fin, och jag hoppas hon kommer till ett trevligt hem, gärna både avel o ridning, för hennes stam är intressant. Vi ska rida in henne också nu.
    Jag ska hälsa Wayne att det finns hästar hos dig som behöver inridning. men tyvärr kan han nog inte komma upp.

    SvaraRadera
  3. Hej Annica
    Den där Wayne känner jag igen..men på min tid hade han inga gråa hår, däremot gav han mej en hel del av det gråa!
    En sann tidsoptimist som är super med hästar.
    Måste också säga jättefina 2-åringar
    Hälsn Monica/Marsicala i Lomma

    SvaraRadera
  4. ha ha, ja, man kan få gråa hår för mycket .... men nu bor ju Wayne nära oss, och det underlättar;)

    SvaraRadera