The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 7 november 2011



Söndagen bjöd på mycket aktiviteter hos oss. Yngsta dottern Ebba debuterade i Hopptävling med 2 ponnyer. Det gick utmärkt, 2 felfria rundor som resulterade i en 1:a och en 2:a plats.
nästa dotter, Julia var på agilityavslutning med Kiwi. och det gick också bra.
sedan fick jag glatt besked av Linn som har Miltin( Hot Pot´s Indiano) som var i Herning i Danmark o ställe ut. Resultatet var bästa möjliga. BIR och Dansk Vinnare! Stort Grattis Linn o Roffe och Mille:)







4 kommentarer:

  1. Stort Grattis till Uppfödaren av Dansk vinnare 2011 :D Men sen är han ju en riktig snygging också vår Farbror Mille :D

    SvaraRadera
  2. Tack Annica. Så trevligt det ska bli att träffas på lördag...det är ju så länge sedan nu! Härliga bilder på Ebba och Julia!!!
    Mille hälsar till tjejern

    SvaraRadera
  3. Stort GRATTIS till uppfödaren också. Mille, Linn och Roffe hade jag ju förmånen att få krama om och gratta irl i Herning!
    Ses vi på Stora Sthlm? Blir Qvittras sista utställning.

    Sen väntar vi in Veteranklassen och under tiden ska vi syssla med Rallylydnaden och Viltspåret istället. Kanske blir det någon vallning med.

    Kram Lisa, Qvittra & Shakiro

    SvaraRadera