The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 14 januari 2010

Tana tar så bra hand om de små sötnosarna. Det märks att hon fick mycket träning förra gången då de var 9 valpar. De äter och sover som de ska, den här första tiden är ju väldigt enkel.
Hon följer ändå gärna med ut och rastas och träffa sina kompisar. De har vi hållt utanför valprummet så inte Tana ska bli orolig.
Jag hade idag tid att sätta igång hingstarna så smått igen. Det känns bra. Har ju lite spekulanter framöver. Ska nu rida in min 3 årshingst. Får passa på när vi har en jätteduktig praktikant, som är suverän på att rida in hästar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar