The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 27 januari 2010

För tråkigt väder

Nej nu står jag inte ut med vädret längre. Snöstorm idag. Tur man har bil med 4 hjulsdrift, annars hade jag ínte kommit ut från gården idag. Hästarna avskyr sådant väder. Alla fick komma in kl. 2 , men några som gärna går ut, är hundarna. Till och med lilla Ida springer som en galning i snödrivorna.
Hann iallafall rida en häst före ovädret, skönt.
Man börjar ana att valparnas ögon ska öppnas i de närmaste dagarna. Det börjar bli lite springor i ögonen nu.
Så fort ögonen är öppna kommer nya bilder ut.
Imorgon lovar de sol, hoppas det stämmer, nu ska jag plugga spanska, måste säga att det går lite knackigt , det är ju också svårt att hinna, helst skulle man sitta med det 1 timme om dagen.
Ha det bra allesammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar