The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 18 januari 2010

Igår(söndag) hade jag fullt upp hela dagen. Hästskötaren var ledig och maken hade clinic för elitponny ryttare . Dagen bestod av stalltjänst som drog ut på hela dagen med avbrott för hundskötsel , rastning av hundar och pyssel i valprummet. När dagen var slut och barnen somnat var det tv soffan som gällde, där jag naturligtvis somnade ganska omgående.Så det blev ingen ridning alls.

Idag ( måndag) började dagen som vanligt kl. 06.00 med barnens förberedelse för skolan, frukost och hundpromenad. Sen stalltjänst, dock lite lättare idag då jag hade hjälp. Hann med lite tömkörning innan barnhämtning och handling och föräldramöte. Kollar med ett halvt öga på idrottsgalan ( spelar in design Simon & Tomas,kul program). Så var denna dagen snart slut, fast egentligen inte förrän vid 00.00 då jag går min sista runda m hundarna ( Tana kissar mycket nu när hon dricker mer) och sista rundan i stallet m höfodring.
Tänkte presentera mina andra hundar

Detta är min dotters Papillon som är 21 månader. Kallas för Ida men heter

egentligen Alex´Join the Joyride. En fantastiskt trevlig hund.


Kiwi, med kennelnamnet Ålhammaren, är en mycket trevlig Australisk terrier,
som vi försökt få dräktig men vi har gett upp efter 3 försök.


Korthåriga Collien Dolly

Och här är vår underbara katt Bella som är en Main coon. Henne planerar vi att para i vår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar