The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

tisdag 27 juli 2010

Värmen kom tillbaks igår. Skönt, man blir så deprimerad när det är kallt. Albatros fick gå ut på tur igår, Vi jobbade med slutor i skogen, han verkar tycka det är jätte kul att jobba i skogen. Tyvärr är det ju stenhårt överallt, så det blir inte något galopparbete i terrängen nu. men en del trav i ett inte för snabbt tempo, stärker dem bara. jag har ju förut sysslat med träning av fälttävlanshästar, och när vi bodde i England var det en hel del trav på asfaltsvägar för att stärka dem och förbereda hästarna för hårt underlag på tävling.
Förberedde stallet inför sonens arbetsinsats som blir högtryckstvättning.
På eftermiddagen skulle döttrarna absolut åka till djuraffär och köpa kaningrejor.
På kvällen tog jag tag i berget av tvätt som skall strykas. Det gör man med fördel framför TV:n, hittade inget kul program dock, så det fick bli "Danska Hollywoodfruar" . Deras liv är så långt ifrån min verklighet så det är komiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar