The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 12 juli 2010

Började dagen med att rida Elegido, eftersom jag inte fick gjort de igår-kväll p.g.a. åskvädret. Det var varm redan tidigt på morgonen. Tog sen lite paus o pysslade med annat, och red sen Albatros. Gick riktigt bra, red bara i 30 minuter, sen dröp vi av svett båda två. Det är riktigt varmt nu, men jag klagar inte!
Har sedan pysslat runt med lite av varj, bl.a har jag klippt vår angora-get som tyvärr haft för lång päls ett tag nu, hon var mycket tacksam för min insats. men jag kan säga att det är inte helt lätt att vara ensam när man ska klippa en get! PHU!
Nu är det kväll och de minsta barnen har kommit hem från ett mycket lyckat mini- ridläger.

2 kommentarer:

  1. Hej. Jag som då är den anonyma, heter Kristina och har halkat in på denna trevliga blogg utan att ha något egentligt häst- eller hund intresse. Har visserligen hund och har ridit en del i ungdomen men det är inget att tala om jämfört med riktigt häst- och hundintresse/kunskaper. Men nu när jag börjat följa din blogg så blir man ju lite insatt och intressrerad av er häst och hund värld:) Jag undrar t.ex hur det är med fölet som föddes för en tid sen, har hon fått något namn än? Hoppas det är ok att jag är inne och läser och även ställer en del nyfikna frågor:). Hälsningar Kristina

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina , vad trevligt att du fick ett namn:) Du är varmt välkommen till min blogg. Det fina fölet som föddes har äntligen fått ett namn. Eftersom hon inte är renrasig PRE får hon inte ett Spanskt namn. Istället döper jag henne till Penny Lane, eftersom vi har en del andra Beatles- låt- namn på tidigare uppfödda halvblodshästar. jag ska ta lite nya kort på henne på fredag har jag tänkt.

    SvaraRadera