The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

söndag 28 april 2013

Ja nu har det återigen dröjt med uppdateringen här.
jag har röjt och städat och slängt en massa inför husvisningarna framöver. Gården är nu ute till salu, och vi har haft en första visning. Det finns definitivt intresse, så vi får se hur det går.
För snart 3 veckor sedan gjorde jag min andra operation av min andra hallux valgus. Det gick ganska lätt denna gången också, och nu kan jag gå igen hyfsat normalt. Fotgymnastik varje dag gör susen.
Jag har sålt mitt sista föl, Diosa, och hon har det jättebra. faktiskt bor hon hos samma ägare som har hennes far, Elegido CXX. Kul. Här är en bild på henne i sin nya miljö
Malaga har varit hos Pepino PRE på försäljning och nu är hon troligen såld. Det innebär nu att i stallet finns det kvar Vara ( har dock troligen en lösning på gång för henne också ) , Penny Lane och mina 2 grabbar Ecijano och Maestro. Maestro har varit på inridning hos Lina Thell på Lönnstorp,  en månad snart, och jag ska hämta hem honom på fredag, sedan återstår mitt svåra beslut, om vem av dessa fina grabbar jag ska behålla.
Ja som ni ser har det varit full rulle.
Om ngn vecka ska jag nog kunna klättra upp i sadeln igen, hoppas foten känns bra då, sen ska det ridas. Tror Ecijano är lite pigg, han har inte blivit riden på 3 veckor.
Ja det var en kort sammanfattning, och jag återkommer nog med bilder på Maestro i helgen, eftersom jag ska fota när Lina rider på fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar