The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 25 februari 2013

Förändringar





Nu har barnen haft sportlov , jag hade planen att få med alla 4 .a till vallåsens skidanläggning, Men det blev bara ett barn, Ebba som följde med tillslut, men vi hade en underbar dag, Fick hjälp i Stallet av Janni och inackorderingarna, härligt att jag har så bra människor omkring mig.
Jag har tagit två stora beslut sedan jag bloggade sist. NR:1 är. Jag ska kastrera båda mina hingstar. Detta mycket beroende på mitt andra beslut, som är att jag ska helt lägga hästaveln på hyllan, och när jag sålt alla utom en eller två, kommer jag sälja gården också. Så nu ska jag bara besluta om jag ska ha en liten hästgård med bara 2-4 boxar, eller om jag ska ha ett hus , och inackordera min häst någonstans, det är beslut nr 3 som inte är taget än ;)
Hundarna ska jag naturligtvis fortsätta med. Fina är nu röntgad med B höfter,  så småningom ska hon få valpar. Har inte bestämt hane än, men har funderat på en speciell i Sverige som jag sett lite, men har inte pratat med ägaren än.
Så, idag har Ecijano sin sista dag som hingst, åker iväg med honom i e.m och imorgon är det Maestros tur. jag resonerar som så, att för det första är det enklare att ha valacker, om man ibland ska ta hjälp av andra, de får ett bättre hästliv som valacker om de ändå inte ska verka i avel.

1 kommentar:

  1. Hej

    Det låter ju förnuftigt att satsa på ett mindre stall :-)
    Härligt när man är överrens med sig själv :-)
    Härliga bilder på dottern

    SvaraRadera