The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 15 september 2011



I Söndags åkte jag med Lone och hälsade på Maestro på betet. Vädret vara toppenskönt, och vi kunde sitta i gräset på en filt och fika. Hingstarna har det härligt. De ser väldigt nöjda ut och Maestro är fet så han får stanna där iallafall hela september ut. Om det är bra väder kanhan kanske gå en bit i ´n i oktober. Det är ju sista grönbetet för honom så han kan ju få ha det så länge som det inte går någon nöd på honom. ochdet blir mindre jobb här hemma.
I övrigt har det inte hänt så mycket att skriva om. Julia har börjat på Agility med Kiwi, båda tyckte det var jätte kul. Kiwi kan ju det där, för jag tränade henne en hel del när hon var ung, och det är jätte kul nu att se hur hon lever upp på nytt.
Jag har även avverkat 2 föräldramöten denna veckan och ikväll är det valpkurs som gäller.
I helgen åker fina Velero till sin matte i Falun.
Här är några nya betes bilder.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar