The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 24 juni 2010

Hemma igen!

Jaha, så var Världsutställningen avklarad, och inte fick man någon titel med sig hem. Man kan säga som så , att det var Tysk invation! När vi var i stockholm var det ju Spansk invation! När ska det få bli Svensk invation?
Domaren tittade mycket snabbt på hundarna, ingen inlevelse i jobbet överhuvud taget. Tana fick iallafall Exellent och det fick även Mille men inget cert eller cacib. SHIT!
Pratade efteråt med en holländsk familj som inte var nöjda heller.
I det stora hela så tyckte jag en del av hanarna var lite för små, de såg nästan ut som tikar bredvid Mille (partisk) och en som hette Ticho Merza som hade riktigt bra kropp . Även Napathi Ataho såg trevlig ut , men honom kollade jag inte närmare på . Min personliga åsikt är att vi har bra storlek på våra hanar i Sverige och en maskulin toutch ockå på dem. Jag redovisar inte resultat här, då jag tyckte det var rörigt att både skriva , kolla och förbereda, så jag har nog inte alla rätta resultat.
Sen var det bara att stå i låååång kö för att öppna gapet på hunden och stoppa i avmaskning som man själv haft med sig, för det skulle de ha 250 DK.
Hade trevlig dag iallafall. Herning messcenter är en mycket trevlig utställningsplats. Många hallar och inte många hundar i varje hall. Jag hoppas att Roffe lyckades fånga lite hundar i kameran, så jag återkommer med bilder.
Tana löper ju i höglöp och ville flirta med alla hundar.
Donna blev överlycklig när mamma kom hem igen.
Nu är det midsommar och det verkar som vädret ska bli OK.
Ha en bra helg, om jag inte hinner skriva det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar