The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

måndag 19 april 2010

utflykt

Igår var det soligt men ganska bitande vind. Åkte till Eslövs ridklubb med 11 åriga dottern för debut i hopptävling. Det gick bra, felfritt på hinder och mycket snygg stil. Sedan hem och snabbt mocka lite för att vid 13 åka med en väninna och titta på Millhorse hingst visning och häst auktion.
Hade på morgonen fått reda på att hästskötaren som varit här på prov i en vecka, ville sluta, för att åka hem och jobba på BilTema istället. Ja, hästkrafter det också kanske :) och möjligen längtan till pojkvännen var för stor.
Men nu kämpar jag vidare.
har idag Tömkört Albatros, och sedan har jag tömkört Brillante för att sedan kom jennifer och hängde på han i skritt. Hel lugn var han.

Att gå banan m pappa är viktigt

Framhoppning

Koncentration före start

Och en mycket bra runda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar