The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

onsdag 7 november 2012

Äntligen, nu är jag igång och rider igen. Det känns underbart och Ecijano är så fin att rida.
Idag började dagen med sol, så jag fick passa på att fota lite. Som ni ser är det mycket vatten i hagarna, men det bekymrar inte Ecijano som gärna letar godsaker i vattnet.
Jag knoppade Penny för första gången och lindade hennes ben, hon stog som om hon inte gjort annat i sitt liv :) Och så fick jag hjälp av Inger när hon skulle fotas.
Penny Lane som är född 2010 är ju en mycket fin Partbreed PRE som är till salu hos mig. mamma är Vara ( PRE) och pappa är Okeanos 1097 . Hon har mycket goda egenskaper för att kunna bli en riktigt bra dressyrhäst. Det vore ju väldigt roligt om ngn med ambitioner att tävla , köpte henne, en så här bra partbreed borde komma ut och visa sig. Hon är en mycket bra representant för en lyckad avel mellan kvalitets PRE och kvalitets halvblod.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar