The Ejheden Family in Flyinge

Välkommen till min blogg. det är inlägg från 2010 och framåt, då hade jag hästar också, Pura Raza Espanola. Jag har inte bloggat på väldigt länge nu (2020) men har en kennelhemsida som ni hittar länk till här bredvid.
Här kan ni läsa om mig i min vardag med mina hundar.Jag har haft uppfödning av Gos d´Atura Catalá som är en Katalansk Vallhund, och nu har jag uppfödning av Yorkshireterrier , en ras som har funnits i mitt hjärta sedan jag var 15 år. Lite om annat som händer kommer också finnas med, hoppas ni får en trevlig stund här.

torsdag 30 augusti 2012

En annan sorglig separation


Idag blev det klart. Min älskade Elegido har besiktigats , för han ska flytta till ett nytt hem. En mycket trevlig kvinna har hittat hit och förälskat sig i denna underbara häst. Och det klickade direkt, de kom väldigt bra överrens från första början. Men fy så sorgligt. jag har haft honom sedan han var 4 år, och nu är han 10. En härligare ridkompis är nog svårt att hitta. Fast i ärlighetens namn så har jag ju faktiskt 2 härliga unghästar som står och väntar på att få all min uppmärksamhet, och det är ju just därför som jag är tvungen att sälja Elegido. Dessutom har jag en mycket fin avkomma efter honom i hagen , fölet Diosa som kommer att bli mörkbrun:)
här kommer lite bilder från åren som gått med Elegido.

                                            mysiga galopprundor i snön
                                            piaffträning för Miguel Barrionuevo
Clinic för Miguel
En glad hingst
han älskar tömkörning
Min underbara kompis, här uppvisning på Bosjökloster jakt o fiskemässa
rasparad på Bosjökloster
Fölet Perla F e: Elegido, hon är avelsgodkänd
Fölet Bailarina F, också avelsgodkänd
Brillante F, valack, trevlig ridhäst
fina Elegancia,F avelsgodkänd och reserv Champion på utställning
 
                                       Diosa F,  som är född 2012, blir mörkbrun 



Miguel tränar Piaff
Clinic för Miguel i Falsterbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar